Nie od dziś wiadomo, że firma, która nie istnieje w Internecie, nie ma większych szans na zaistnienie w świadomości większego grona klientów. Od niedawna podobnie mówi się również o szeroko rozumianych social mediach. Prowadzenie strony www nie jest już wystarczające. Równie istotne wydaje się prowadzenie Facebooka oraz Instagrama, a jednocześnie dbanie o to, aby przekaz w social mediach był maksymalnie spójny.
Czy trzeba się bać prowadzenia Facebooka?
Choć social media marketing to coś znacznie większego niż przygotowywanie postów i wrzucanie ich na FB, nie da się ukryć, że właśnie na prowadzeniu Facebooka dobrze jest się skupić w pierwszej kolejności. To medium, dzięki któremu można trafić zarówno do młodych, dorosłych, jak i do emerytów. Można przy tym pozytywnie zaskoczyć się tym, jak dobrze poruszają się po nim osoby po pięćdziesiątce.
Jeśli promocja firmy ma obejmować jedynie prowadzenie Facebooka, początkowo można zdecydować się na taki krok samodzielnie. Warto jednak mieć na uwadze to, że w pewnym momencie nawet korzystając z wielu usprawnień można już nie znajdować na to czasu. W takim przypadku dobrze jest poszukać pomocy na zewnątrz. Równie ważne jest prowadzenie Instagrama.
Dobra agencja kreatywna, czyli jaka?
Agencja kreatywna to podmiot, który będzie w stanie zaoferować nam o wiele więcej niż prowadzenie Facebooka. Można na nią liczyć także wtedy, gdy chcemy tworzyć projekty graficzne i optymalizować strony www. Wszechstronność i kompleksowość to zresztą cechy, którymi charakteryzują się najlepsze z agencji.
Można korzystać z ich pomocy w sytuacjach kryzysowych, warto jednak również poprosić je o pełnowartościowe wsparcie i ujednolicenie strategii marketingowej. Profesjonalne podejście idzie przy tym w parze z indywidualnym stosunkiem do klientów, nie trzeba więc martwić się o to, że agencja nie uwzględni specyfiki konkretnej grupy docelowej.