Właściwa organizacja pracy ma kluczowe znaczenie. Zapewnia bowiem bezpieczeństwo pracownikom, ale też usprawnia procesy i zwiększa wydajność pracowników. W zorganizowaniu właściwego miejsca pracy doskonale sprawdza się Lean management.
Lean management: jakie narzędzia proponuje?
Lean management oferuje wiele uniwersalnych narzędzi. Dzięki swojej uniwersalności narzędzia Lean mogą zostać wykorzystane w każdej firmie. Nie ma przy tym znaczenia jej wielkość i rodzaj prowadzonej działalności.
Do najbardziej podstawowych narzędzi Lean management zalicza się system 5s. Ma on naprawdę bardzo wiele zalet. System 5s stosowany jest w firmach świadczących usługi oraz w zakładach produkcyjnych. Nie oznacza to jednak, że system 5s nie sprawdzi się na stanowiskach biurowych. Tam również Lean management ma zastosowanie.
Co składa się na system 5s?
Lean 5s składa się z pięciu kroków, z których każdy powinien następować po sobie. Kroki, które składają się na Lean 5s to: sortowanie, uporządkowanie, sprzątanie, standaryzacja, samodyscyplina. 5s na hali produkcyjnej to lepsza organizacja stanowisk pracy, a tym samym większe bezpieczeństwo pracowników.
Wdrożenie 5s na hali produkcyjnej sprawia, że poszczególne stanowiska pracy są bardziej ergonomiczne. Stosowanie 5s na hali produkcyjnej to także lepsza jakość produktów. Narzędzia Lean przynoszą więc wiele korzyści wszystkim stosującym je przedsiębiorstwom. Narzędzia Lean to doskonały sposób na zwiększenie wydajności firmy. Lean 5s jest bardzo łatwy do wdrożenia, co jest jego kolejną zaletą.